Professional Education for Youth And Adults, Public Policy, Rural Education.

Authors

Abstract

Professional Education is essential so that it is possible to achieve the personal development of each
person, preparing them for the exercise of citizenship and for work. The economic development of a
region is also at the center of public professional education policies, where there is a symbiosis
between the profile of work demand by the private sector and the offer of courses by educational
institutions. Professional Education for Young and Adults in the countryside becomes a breath of
hope for a population that has been ignored for a long time, which wants to promote a rupture in the
management model that has historically been highly precarious in its Education, with continuous
disinvestments and interruptions in public policies, which must a new technical-pedagogical plan
should be drawn up in which the school is concerned with nurturing political and democratic
participation by its students.

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Author Biographies

Athos Cardoso Pereira de Souza, UFCG - Universidade Federal de Campina Grande

Especialização em MBA em Gestão Empreendedora e Inovação pela Universidade Federal de Campina Grande, Brasil(2019) Técnico em Mecânica da Universidade Federal de Campina Grande , Brasil

Liana Bastos Bezerra, Universidade Federal de Campina Grande, Brasil

Especialização em MBA em Gestão Empreendedora e Inovação pela Universidade Federal de Campina Grande, Brasil(2019) Técnico em Assuntos Educacionais da Universidade Federal de Campina Grande , Brasil 

Ana Clara Roberto Ramalho de Andrade, Universidade Federal de Campina Grande, Brasil

Graduação em Odontologia pela Faculdade Santa Maria de Cajazeiras, Brasil 

Monica Valeria Barros Pereira , Universidade Federal de Campina Grande, Brasil

Arquiteta pelo Centro Universitario de João Pessoa – UNIPE- Joao Pessoa – PB – Brasil e Pesquisadora do GVAA – Pombal – PB

Janaina de Araujo Almeida, Universidade Federal de Campina Grande, Brasil

Graduação em Administração pela Universidade Norte do Paraná,Brasil(2018). Gerente Administrativo Do Tereza Cristina De Araujo F. Silva , Brasil. 

Adriano Cipriano de Sousa, Universidade Federal de Campina Grande, Brasil

Especialização em Saúde Mental pela FASP - Faculdade Sao Francisco da Paraiba, Brasil. Contratado do Centro Especializado em reabilitação,Brasil

Themis Pereira dos Santos, Universidade Federal de Campina Grande, Brasil

Especialização em Direito Previdenciário pelo Faculdades Integradas de Patos, Brasil. Advogada da Prefeitura do Município de Nazarezinho, Brasil .

Rosivaldo Dantas de Araujo, Universidade Federal de Campina Grande, Brasil

Especialização em em Geopolítica e história pelo Faculdades Integradas de Patos, Brasil Diretor da Divisão de Compras e Contratos do Centro de Saúde e Tecnologia Rural da UFCG , Brasil

Maria Amanda Laurentino Freitas

Graduação em Enfermagem pela Faculdade Santa Maria de Cajazeiras,Brasil(2019) Enfermeira da Prefeitura Municipal de Carrapateira , Brasil

Onireves Monteiro de Castro

Doutorado em Letras pela Universidade Federal da Paraíba, Brasil(2005) Professor da Universidade Federal de Campina Grande , Brasil  

Francivaldo Gomes Moura, Universidade Federal de Campina Grande, Brasil

Doutorado em Doutorado - Ciências Jurídico-Sociais pelo Universidad del Museo Social Argentino, Argentina (2013) Professor Efetivo da Universidade Federal de Campina Grande , Brasil

Published

2021-08-21

How to Cite

Souza, A. C. P. de, Bezerra, L. B. ., Andrade, A. C. R. R. de, Pereira , M. V. B. ., Almeida, J. de A. ., Sousa, A. C. de ., Santos, T. P. dos, Araujo, R. D. de ., Freitas, M. A. L. ., Castro, O. M. de ., & Moura, F. G. . (2021). Professional Education for Youth And Adults, Public Policy, Rural Education. Informativo Técnico Do Semiárido, 15(1), 252–257. Retrieved from https://gvaa.com.br/revista/index.php/INTESA/article/view/9137

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Artigos