Uma adaptação de instrumento para avaliação de residentes na terapia intensiva: Relato de Experiência

Authors

DOI:

https://doi.org/10.18378/rebes.v14i1.10284

Abstract

Background: To learn about the experience of implementing a protocol for evaluating Nursing Residents in an adult intensive care unit, using the Mini-cex Methodology adapted for the intensive care unit. Method: Descriptive study with a qualitative approach, experience report type, according to the stages of adapting the instrument, elaboration of an institutional protocol for training two professionals for feedback and evaluation of educational practice. Results: An instrument adapted for the intensive care unit of the MIni-cex instrument was developed. To enable professionals to provide feedback, training sessions were held with professionals, a video was produced and an educational card was produced. An online instrument was created to evaluate educational practice. Conclusion: The Mini-cex instrument adapted for intensive care is an important recording tool in resident evaluations, contributing to the evaluation of training.

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Author Biography

Fabrícia Eduarda Baia Estevam, Hospital Risoleta Tolentino Neves

Mestre em Enfermagem pela UFMG. Graduação em Enfermagem pela Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais (2015). Membro do Núcleo de Estudos e Pesquisa sobre Sistematizar o Cuidar em Enfermagem, da Escola de Enfermagem da Universidade Federal de Minas Gerais (Desde 2013). Especialização em Enfermagem em Terapia Intensiva de Adultos pela Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais(2017). MBA executivo em Gestão da Qualidade em Saúde e Acreditação Hospitalar. Atualmente é Enfermeira da Unidade de Terapia Intensiva do Hospital Risoleta Tolentino Neves.

Published

2024-02-11

How to Cite

da Silva, E. M., & Baia Estevam, F. E. (2024). Uma adaptação de instrumento para avaliação de residentes na terapia intensiva: Relato de Experiência. Revista Brasileira De Educação E Saúde, 14(1), 159–164. https://doi.org/10.18378/rebes.v14i1.10284

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