Análise das políticas de prevenção à violência na escola

Authors

  • Pâmela Tays de Holanda Silva Centro Universitário Tiradentes, Recife, Pernambuco
  • Matheus dos Santos Carvalho Centro Universitário Tiradentes, Recife, Pernambuco
  • Matheus Vinicius Barbosa da Silva Universidade Federal de Pernambuco, Brasil https://orcid.org/0000-0003-1295-6301
  • Carlos Antonio de Lima Filho Universidade Federal de Pernambuco, Brasil
  • Estela Maria Leite Meirelles Monteiro Universidade Federal de Pernambuco, Recife, Brasil
  • Andrea Rosane Souza Silva Centro Universitário Tiradentes, Recife, Brasil
  • Amanda de Oliveira Bernardino Universidade de Pernambuco, Brasil

DOI:

https://doi.org/10.18378/rebes.v12i3.9314

Abstract

The objective was to identify and analyze studies on Violence Prevention Policies at school, based on an integrative literature review. Methodology: Integrative review study, defined as a type of secondary study, arising from primary scientific evidence, performed in the following databases: Latin American and Caribbean Health Sciences Literature (LILACS), Medical Literature Analysis and Retrieval System Online (MEDLINE), Virtual Health Library (VHL), Database on Nursing (BDENF). Results: Ten studies were selected to compose the sample of this review, in which they present studies in Portuguese, English and Spanish. The countries where the studies were carried out were Brazil, United States, Spain and Germany. The period of publication of the same occurred between 2011 and December 2018. Conclusion: therefore, the importance of public health policies for the prevention of violence in the school environment was evidenced in the national and international literature, this evidence was notorious through the investigations of the articles produced in the last ten years.

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Author Biographies

Pâmela Tays de Holanda Silva, Centro Universitário Tiradentes, Recife, Pernambuco

Enfermeira pelo Centro Universitário Tiradentes, Recife, Brasil

Matheus dos Santos Carvalho, Centro Universitário Tiradentes, Recife, Pernambuco

Enfermeiro pelo Centro Universitário Tiradentes, Recife, Brasil

Matheus Vinicius Barbosa da Silva, Universidade Federal de Pernambuco, Brasil

Discente de Enfermagem pela Universidade Federal de Pernambuco, Vitória, Pernambuco, Brasil

Carlos Antonio de Lima Filho, Universidade Federal de Pernambuco, Brasil

Discente de Enfermagem pela Universidade Federal de Pernambuco, Vitória, Pernambuco, Brasil

Estela Maria Leite Meirelles Monteiro, Universidade Federal de Pernambuco, Recife, Brasil

Doutora em Enfermagem, Professora Associada da Universidade Federal de Pernambuco, Recife, Brasil

Andrea Rosane Souza Silva, Centro Universitário Tiradentes, Recife, Brasil

Doutora em Enfermagem pela Universidade Federal de Pernambuco e Docente do Centro Universitário Tiradentes, Recife, Brasil

Amanda de Oliveira Bernardino, Universidade de Pernambuco, Brasil

Mestre e Doutoranda em Enfermagem, Universidade de Pernambuco, Recife, Brasil

Published

2022-12-04

How to Cite

Silva, P. . T. de H., Carvalho, M. dos S., Silva, M. V. B. da ., Lima Filho, C. A. de, Monteiro, E. M. L. M. ., Silva, A. R. S., & Bernardino, A. de O. (2022). Análise das políticas de prevenção à violência na escola. Revista Brasileira De Educação E Saúde, 12(3), 321–327. https://doi.org/10.18378/rebes.v12i3.9314

Issue

Section

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